ognisko hyperechogenne
Mela

Temat: noworodek zdrowy na 100% ?
Bo widzicie, mnie nie przeraża wada serca - jako taka - bo to, że to zwapnienie
nie ma wpływu na pracę serduszka - wiem. Wiem, że wiele ludzi żyje z
niedomykalnością zastawek i innymi "dziurkami". Pocieszający jest też fakt, że
większość wad można poprostu zoperować...
Ja obawiam się konkretnie tego, że ognisko hyperechogeniczne może być markerem
wady genetycznej takiej jak np. ZD :-(...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,63389757,63389757,noworodek_zdrowy_na_100_.html



Temat: USG jamy brzusznej
USG jamy brzusznej
Witam. Moje usg brzmi:Wątroba normoechogenna, niepowiększona, w
parwym płacie położone podtorebkowo hyperechogenne ognisko:
przejaśnieniami wewnątrz , o wymiarach ok. 39 * 29 mm, może
odpowiadać naczyniakowi . Chiałabym wiedzieć czy lekarz pierwszego
kontaktu powinnien mnie w tym przypadku kierować na dodtakowe
badania i jakie to badania powinny być zrobione? mój lekarz
stwierdził ,ze nie ma takiej potrzeby. Z góry dziekuje za informacje.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,92780288,92780288,USG_jamy_brzusznej.html


Temat: pomożecie zinterpretowac wynik?
pomożecie zinterpretowac wynik?
wynik z USG. lekarka nie wie co to za ogniska, kazała za jakiś czas usg
powtórzyć...co to może być?
"Trzon macicy w przodozgięciu, jednorodny, o wymiarach : AP - 38mm.
Jama macicy linijna pusta.
Endometrium nieco niejednorodne o szerokości : 5mm. Widoczne 2 hyperechogenne
ogniska o średnicy ok. 4mm.
Jajnik prawy o wymiarach: 31x22mm - prawidłowy.
Jajnik lewy o wymiarach: 28x22mm - prawidłowy.
Zatoka Douglasa bez płynu."


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,63218390,63218390,pomozecie_zinterpretowac_wynik_.html


Temat: ginekolog-położnik (witam ponownie)
hyperechogenne ognisko..
witam! jesli moglabym prosic o rozszyfrowanie co to znaczy.. nie znalazlam w
internecie.
bylam na usg i lekarz stwierdzil ze cos nie tak z serduszkiem tzn. ze kiedys
uwazano to za duza nieprawidlowosc ale obecnie juz tak sie nie uwaza i ze moze
lekarz prowadzacy zleci echo serca. na opisie badania mam dopisane, obok tego ze
serce prawidlowo polozone, "z hyperechogennym ogniskiem w lewej komorze". co
taka nieprawidlowosc kiedys oznaczal a co teraz?
bede wdzieczna za odpowiedz! pozdrawiam
aha jestem w 24tc.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,216,25337697,25337697,ginekolog_poloznik_witam_ponownie_.html


Temat: Ponowne przywitanie :)
Ponowne przywitanie :)
Hej dziewczyny, witam sie z wami ponownie
Na samym początku powstania tego forum udzielałam sie na nim jako nevenka,
może niektóre z was mnie pamiętają
Wracam teraz do was z nowym nickiem i nowym wieściami
Po wczorajszym usg połówkowym (od dziś 25 tc) dowiedziałam sie, że spodziewam
sie chłopaka I wszystko ma na swoim miejscu, poza..
No właśnie, dostaliśmy skierowanie do kardiologa dziecęcego, ponieważ nasz gin
na usg wykrył ognisko hyperechogenne w lewej komorze serduszka Teoretycznie
jego zdaniem praca serca jest ok, przepływ krwi w porządku i mamy się nie
martwić, ale lepiej żeby zerknął na to specjalista.
Tak więc z radością nieco zmąconą serduszkowym problemem wracam do was po
długiej przerwie
Surita

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47154,69074809,69074809,Ponowne_przywitanie_.html


Temat: Serduszko- widoczne ruchome ognisko hyperechogenne
Serduszko- widoczne ruchome ognisko hyperechogenne
witajcie,

bylam wczoraj na usg polowkowym.
w prawej komorze serduszka pani doktor zdjagnozowala ruchome pojedyńcze
ognisko hyperechogenne o wymiarach 3mm x 2mm.
Powiedziała, ze to jest często spotykana dolegliwosc w ciazach, jedyne co
mozna zrobic na zbadanie szczegolowe serduszka to echo-serca. Robił i robi
nadal to tylko szpital na karowej, ale unikaja robienia tych badan bo takich
przypadkow jak u mnie jest duzo i nie sa one zagrozeniem dla dziecka, wiec
szpitale nie chca tego robic.
Dostalam tez namiar na prywatna klinike gdzie robia echo-serca, z
zastrzezeniem ze tam tez moga odmowic mi wykonania takiego zabiegu.

Ogólnie powiedzaiano mi ze poza tym "czyms" inne parametry mojej dzidzi sa
swietne i nie mam czym sie przejmowac.

chcialam spytac, czy moze u któregos z Waszych dzieciaczk~ów tez zdjagnozowano
cos takiego??

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,57971,91303938,91303938,Serduszko_widoczne_ruchome_ognisko_hyperechogenne.html


Temat: guz na nerce 6cm!
Witam,

błagam o pomoc.
Kilka dni temu odebrałam wynik tomografii jamy brzusznej , wynik w dolnym
biegunie prawej nerki [b]guzek średnicy ok 20 mm[/b] ulega niejednorodnemu
wzmocnieniu.
Wcześniej usg jamy brzusznej
wynik:
Wątroba niepowiększona o nieznacznie wzmożonej echogeniczności miąźszu- cechy
niewielkiego stłuszczenia, bez zmian ogniskowych. Pęcherzyk żółciowy średniej
wielkości o niezmienionych ścianach, złogów nie zawiera.

Nerki położone typowo, ruchome oddechowo, prawidłowej wielkości ( 10, 5-10cm) i
kształtu. Obustronnie w warstwie korowej liczne, różnej wielkości ( największe w
NP - w dolnym biegunie śr. ok 14 mm, w NL - w części środkowej - śr. ok 11 mm)
dobrze odgraniczone ogniska hyperechogeniczne - [b]naczyniaki[/b].
Pola nadnerczowe - obustronnie bez zmian.
Układy kielichowo- miedniczkowe i moczowody nieposzerzone, złogów nie znaleziono
Nie znaleziono powiększonych węzłów chłonnych w przestrzeni zaotrzewnowej. Aorta
brzuszna prawidłowej średnicy. Nie stwierdzono płynu w jamie otrzewnej ani w obu
jamach opłucnych.

Nefrolog kazał zrobić kolejne usg jamy brzusznej ( podał przy tym namiary do
kogoś znajomego) badanie płatne.

Proszę o pomoc do kogo mam się z tym udać ( ewent namiary na kogoś w warszawie)
oraz jakie badania mieć przy sobie.

chętnie podzielę sie potem swoją wiedzą.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,25339,61513065,61513065,guz_na_nerce_6cm_.html


Temat: Biopsja-proszę o radę
Usg:tarczyca niejednorodnie hypoechogeniczna o calkowitej V+18ml,w okolicy ciśni zmiana ogniskowa hypoechogeniczna 13,7-9,4mm,wPP boczne ognisko hyperechogeniczne 14-11mm.
TSH-4,21ul/ml(norma 4)
T3-3,49PG/ml(norma 1,9-4,5)
T4-1,36ng/dl(norma0,8-1,9)
Po tych badaniach endokrynolog wspomniał ,że może poobserwujemy co się będzie działo podczas leczenia hormonami i zrobimy biopsję.Wlasnie po przeczytaniu wniku biopsji stwierdzil ,że stan jest przedrakowy i nie ma na co czekać tylko operować.Prosilam na forum o poradę ,czy rzeczywiście wynik biopsji jest taki zly .Bardzo się boję operacji i problemow jakie są po jej wykonaniu ,dlatego prosilam o radę.Może będę musiala ją wykonać ,ale chcę się upewnić ,że jest inne jeszcze wyjście.Pozdrawiam i dziękuję.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,73288004,73288004,Biopsja_prosze_o_rade.html


Temat: Biopsja-proszę o radę
oj....poczytalam troche i chyba te ognisko hyperechogeniczne jest niebezpieczne i dlatego ta diagnoza ,że stan przedrakowy .Boję się samej operacji,bo wydale mi się ,że po niej zdrowie mi się dokladnie rozsypie.Jeszcze bardziej przeraża mnie wynik tych guzkow po operacji, skoro już po biopsji sa pzredrakowe ,to nie mogę się spodziewać niczego dobrego.Jutro następny endo...w piątek rezonans...i nawet nie myśle o świętach.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,73288004,73288004,Biopsja_prosze_o_rade.html


Temat: obsesja raka po śmierci bliskiej osoby
No własnie, starałam sie nie mysleć że rak u dziadka (rak pluc) i u
Tatusia (rak zoładka) moze dawać jakies obciazenie genetycznie i dla
mnie, choc jasne ze swiadomosc taka mam, niemniej jednak chyba jak
ktos tu napisał wole nie sciagać złymi myslami,a z tu nagle dzis
wynik usg jamy brzusznej...poszłam zdiaggnozowac kamien w nerce, bo
ostatnio miałam bóle z prawej strony na wysokosci nerki, parcie na
mocz i bakterie w moczu, a tu owszem w prawej nerce "8mm
hyperechogenne ognisko ze słabym cieniem akustycznym (może
odpowiadać wczesniej wskazanym w badaniu złogowi) i możliwość
zdwojenia UKM" no ale dalej zdanie niepokojace " watroba o
nieznacznie zwiekszonej echogenicznosci miaższu, w prawym płacie
(widoczne tylko w przestrzeni żebrowej prawej) hypoechogenne ognisko
o niejednoznacznym charakterze o średnicy 22m" na usg 1,5 roku temu
oprócz kamienia w nerce nie było nic i watroba była ok a tu taki
opis. Pani dr stwierdziła "za kilka m-cy powtózyc usg by sprawdzić,
czy zmiana sie powieksza" no ale czy nalezy czekac, moze powinnam
jednak zaczac to dalej diagnozować...nie wiem tez czy nie pojechac z
wynikiem do onkologa, który prowadził Tate, jednak takie zmiany i
jeszcze ze wskazaniem "niejednoznaczny charakter" sa niepokojace...
niestety po badaniu moje mysli mimowolnie poszły w kierunku, a moze
to....:-( wole nie konczyc :-((( Wyniki krwii w kierunku prób
watrobowych i enzymów sa bez zarzutu, ale Tatus tez miał piekne
wyniki i zaawansowany nieoperacyjny rak zoładka, wiec to dla mnie
juz zadne pocieszenie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,37372,90037770,90037770,obsesja_raka_po_smierci_bliskiej_osoby.html


Temat: potworniak ,torbiel czekoladowa
potworniak ,torbiel czekoladowa
Bardzo proszę o interpretację usg.W jajniku zmiana śr.59mm z płynną,gęstą
zawartością,na wewnętrznej powierzchni widoczne naczynia oraz drobne ogniska
hyperechogeniczne.Widoczne pojedyncze naczynie wchodzące do światła
zmiany.Lekarz powiedział,że to albo potworniak albo torbiel czekoladowa.Na
zdjęciu widać takie jakby trochę spłaszczone koło,z jednej strony czarne a z
drugiej szare.Czy ktoś może miał takie coś?Bardzo się boję.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,37372,63199015,63199015,potworniak_torbiel_czekoladowa.html


Temat: Ogniska hyperechogenne w serduszku. Proszę o odp
Ogniska hyperechogenne w serduszku. Proszę o odp
W 20 tc na usg lekarz zdiagnozował 2 ogniska hyperechogenne w lewej
komorze serca płodu.
Pozostałe parametry są jak najbardziej ok. Mierzył kość nosową
dziecka aby wykluczyc zespół downa. Nie wiem co o tym myśleć? Ciagle
czuje niepokój i niedosyt informacji.
Bardzo prosze o Pani opinie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1144,101461418,101461418,Ogniska_hyperechogenne_w_serduszku_Prosze_o_odp.html


Temat: Ogniska hyperechogenne w serduszku. Proszę o odp
Re: Ogniska hyperechogenne w serduszku: (
genie.in.the.bottle 12.10.09, 20:52 Odpowiedz

Zrob echo serca plodu ....
Pozatym mysle,ze gdyby te ogniska byly istotne to lekarz wykonujacy
badanie zwrocil na to uwage,i sam skierowal na echo.Ale jezeli masz
sie denerwowac to zapisz sie na badanie.
Moze sie okazac,ze wszystko jest ok,a moze tez byc tak,ze
rzeczywiscie jest jakas wada.Jedni maja dobre doswidczenia inni
zle..Wiec nie wiem jak mialoby Cie to uspokoic.
U dzieci z z.downa najczesciej rozpoznaje sie wade serca typu -CAVC.

Re: Ogniska hyperechogenne w serduszku: (
genie.in.the.bottle 12.10.09, 21:08 Odpowiedz

Zapomnialam o najwazniejszym.Takie ogniska NIE JEST wada serca i
nie ma zwiazku z czestrzym wystepowaniem wad serca.Jest tylko
wskazaniem do dokladnijeszej diagnostyki.Jezeli obraz anatomiczny
serca jest prawidlowy to generalnie nie ma sie czym przejmowac.

Re: Ogniska hyperechogenne w serduszku: (
marcjanna78 12.10.09, 21:31 Odpowiedz

Zdaje sobie sprawę z tego, że te ogniska nie świadczą jednoznacznie
o wadzie serca. Jednakże w opisie badania usg jest napisane Markery
tris 21 hyperechog.ognisko w sercu, nowe ryzyko 1 na 417.
Masakra. Lekarze sugerują się prawidłowym NT i kością nosową ale z
tego co wiem te pomiary cwale nie musza wykluczać zespołu downa :(
zacznę od echa serca, zobaczymy co pokaże.
dziekuje Ci bardzo za odp.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1144,101461418,101461418,Ogniska_hyperechogenne_w_serduszku_Prosze_o_odp.html


Temat: Czy płód z Zespołem Downa moze mieć prawidłowe NT
Kochana, myslę, że nie masz się o co obawiac ale rozumiem Cię bardzo
dobrze i wiem co czujesz.
Mój synek ma widoczna kość nosową, NT w 12 tc 2,1. Rozwija sie
prawidłowo ale przy badaniu polówkowym wyszło, że ma w lewej komorze
serduszka 2 ogniska hyperechogeniczne, które własnie mogą/ale nie
muszą świadczyć o prawdopodobieństwa ZD. Podobnie jak Ty poczatkowo
szalałam z niepokoju. Mam 31 lat, pierwsze dziecko urodziło się duże
i zdrowe. Moje ryzyko poprzez te ognisko zmniejszyło się z 680 na
418.
szukałam super specjalisty od usg, który by wykluczył ewent. zd ale
wiesz co, po 2 nieprzespanych nocach postanowiłam nie drążyć tematu.
Czy dziecko urodzi sie zdrowe czy chore, bede kochać tak samo. Na
nic nie mam wpływu i szkoda mi dzieciaczka, który odczuwa moje
nastroje. Jestem dobrej myśli czego Tobie równiez życzę :)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1144,101925671,101925671,Czy_plod_z_Zespolem_Downa_moze_miec_prawidlowe_NT.html


Temat: przeziernośc karkowa - robic test podwójny?
nie rozumiem tu czegoś: w poscie poniżej piszesz ze jestes po usg
przesiewowym i ze wg lekarza wszystko jest okej, a teraz piszesz:
na uag połówkowym w lewej komorze serca dziecka wykryto 2 ogniska
> hyperechogeniczne.
> Mogą one świadczyć o ZD ale nie musza.
dlaczego lekarz nie skierował Cie na badania dodatkowe skoro to moze
swiadczyc o zD (a jak wiadomo wiekszosc tych dzieciaczków rodzi sie
z wadami serca)?
i co Ci da badanie 3d???
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1144,103590617,103590617,przeziernosc_karkowa_robic_test_podwojny_.html


Temat: Doki poradż
Doki poradż
Swego czasu miałem wykonywane USGjamy brzusznej . Wynik tak opisano: ''cechy
zdwojenia UKM nerki prawej. W przerośniętej kolumnie centralnej widoczne jest
hyperechogenne ognisko wielkości 8 mm-zwapnienie''Pozatem opis typu;
prawidłowe, wolne, drozne,itp. Co oznacza taki opis. Badanie to miałem
wykonywane ok. rok temu, nie pamiętam co mi lekarz zalecił , polecił. Czy
możesz mi Doki lub ktoś znający się na rzeczy opisać te diagnozę.Dzieki
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,10854479,10854479,Doki_poradz.html


Temat: usg
Ja mialam podobnie.Najpierw wyszlo w tarczycy ognisko hypoechogeniczne,a
pozniej u innego hyperechogeniczne.Ale bardziej wierze temu drugiemu, bo mial
lepszy sprzet o wyzszej rozdzielczosci.Poza tym to najlepszy radiolog u mnie w
miescie.No i wykryl poza tym jeszcze 3 guzki, ktorych nie zauwazyl ten pierwszy.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,12472033,12472033,usg.html


Temat: USG nerek
USG nerek
Zrobiłam ostatnio USG nerek, ponieważ tato jest dializowany z powodu
wielotorbielowatości, a to niestety jest często dziedziczne i wyszło mi na USG
że mam 3 ogniska hyperechogenne. Wybieram się do urologa, ale na wizytę się
trochę czeka, może ktoś miał coś podobnego i wie co to może być?
Nie wiem czy mam się juz bać, czy jeszcze poczekać na dalszą diagnozę. Faktem
jest że czasami bolą mnie plecy w okolicy lewej nerki.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,47938170,47938170,USG_nerek.html


Temat: USG nerek
Torbiele w nerkach mają obniżoną echogeniczność i są określane jako ogniska
hipoechogenne, natomiast zmiany lite, a także kamienie nerkowe odwrotnie-mają
podwyższoną echogeniczność i są określane jako hiperechogenne. Tobie wyszły 3
ogniska hyperechogenne-podejrzewam, że są to 3 kamienie w nerkach-tym bardziej
jest to prawdopodobne ze względu na odczuwane przez Ciebie dolegliwości typowe
dla kamicy nerkowej.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,47938170,47938170,USG_nerek.html


Temat: Proszę o pomoc, bo zwariuję.
Bardzo ale to bardzo cie współczuje!dokładnie miesiąc temu przezywałam to
samo!!!!U mojego synka wyszły jakies ogniska hyperechogeniczne w główce i tez
robiłam toxo i cytomegalie!
ale wiesz co jak poszłam niedawno na kontrolne usg to wszystko było oki!
mój lekarz powiedział że dopuki wymiary dziecka są oki to naprawde nie ma sie
czym martwic!!staram sie i ty też sie postaraj nie denerwuj sie!!
trzymaj sie!a jeśli chodzi o wyniki to idz do specjalisty!pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,92694627,92694627,Prosze_o_pomoc_bo_zwariuje_.html


Temat: ogniska hyperechogeniczne!!!!!POMOCY!
ogniska hyperechogeniczne!!!!!POMOCY!
witam,jestem w 22 tygodniu ciąży!
bardzo się denerwuje bo ostatnie usg pokazało że u mojego maleństwa w główce w okolicy rogów tylnych komór bocznych, widoczne są pojedyncze drobne ogniska hyperechogeniczne!
czy któraś z was się z tym spotkała!??
mój lekarz twierdzi ze na razie nie ma się czym przejmować ale strasznie się boję że moje maleństwo będzie chore!
wszystkie pozostałe wymiary i parametry są w normie!
pomocy bo zwariuję!
pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,91584057,91584057,ogniska_hyperechogeniczne_POMOCY_.html


Temat: ogniska hyperechogeniczne!!!!!POMOCY!
Hej
Spotkałam się z tym terminem (ogniska hyperechogeniczne)ale dotyczyły obrębu
macicy u kobiety. Z tego co pamiętam późniejsza diagnoza brzmiała, że są to
mięśniaki. Słyszałam również o ogniskach w nerkach i woreczku żółciowym,
wskazywały więc na obecność kamieni w tych narządach, ale to u osób dorosłych. O
występowaniu ich w główce dziecka nigdy nie słyszałam. Pragnę jednak Cię
pocieszyć, że skoro lekarz Cię uspokaja, a nawet twierdzi, że nie ma się czym
przejmować, to myślę, że wie co robi. Jak by nie było to on jest fachowcem i
specjalistą i objął Cię pełną opieką, więc spokojnie. Jeśli mimo tego bardzo się
martwisz, porozmawiaj z nim raz jeszcze i powiedz o swoich obawach. Pozdrawiam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,91584057,91584057,ogniska_hyperechogeniczne_POMOCY_.html


Temat: Dziewczyny, zamartwiam się :( - Badania prenatalne
Asteria na twoim miejscu zrobiłabym badania prenatalne ( w tym tygodniu ciąży
pewnie amniopunkcję). Z tego co wiem izolowany zastój moczu w nerkach, lub
izolowane ognisko hyperechogeniczne w sercu o niczym nie świadczą co innego gdy
występują oba naraz- wtedy wzrasta ryzyko choroby genetycznej. Spokojnie to
jeszcze niczego nie przesądza ale każdy rozsądny lekarz skierowałby cię na
amniopunkcję. Nie jest istotne co zrobisz potem. Dla mnie najważniejsza byłaby
wiedza.
Powodzenia.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,89680910,89680910,Dziewczyny_zamartwiam_sie_Badania_prenatalne.html




© Mela design by e-nordstrom